הופעה בשוק תלפיות: אלי לולאי (רוקפור) עם האמנית אורית חסון ולדר
אלי לולאי ואורית חסון ולדר. יוצרי השיר "באוהאוס חברתי"

הופעה בשוק תלפיות: אלי לולאי (רוקפור) עם האמנית אורית חסון ולדר

  • שוק תלפיות, סירקין 35

השיר "באוהאוס חברתי" נכתב על ידי אורית חסון ולדר והולחן על ידי סולן להקת רוקפור, אלי לולאי, שיבצע במופע הנעילה של האירוע ביצוע ראשון שלו ושירים מאלבומי הסולו.

השיר "באוהאוס חברתי" נשען על ההיסטוריה והביוגרפיה של האמנית ילידת חיפה, והוא נע בזמן ובמרחב. על המסוע שלו מונחים: ג'ינסים מזויפים מחנויות הימאים, מקהלת אפי נצר, כנאפה וטחינה מהוואדי, הסבא יליד חברון בחליפה בשוק תלפיות, כספי השילומים מגרמניה, להקות עירוניות בלבוש אדום באחד במאי ואפילו ראש העיר אבא חושי על חמור בחג פורים.

הדרך בה מתגלגלים מההר לים או עולים במדרגות למעלה נוכחת בכל שורה בשיר. מורכבות התרבותית בה נוכחים ספרי שירה משומשים של משוררים עבריים כמו אלתרמן וזך, לצד השפה הערבית בוואדי ניסנאס או ואדי סאליב.

השייכות של האמנית היהודייה/ערביה שחיה בכרמל האשכנזי נעה בין הזהויות והמראות, כשהיא מנסה לכרוך יחד  את כל הדברים שחולפים על פניה בתנועה המתגלגלת מלמעלה למטה.

העיסוק בהיבטים החברתיים של הבאוהאוס נקשר אצל לולאי לדודו מומי שלמה. דוד יצירתי שחשף אותו למוזיקה ואמנות ואחראי לתמונות העירוניות ממרוקו, בה נולדה המשפחה, שיופיעו באלבום החדש של רוקפור שיעסוק בעירוניות.

הכניסה חופשית.

אלי לולאי הוא אמן רב תחומי וסולן להקת רוקפור שאלבומה "האיש שראה הכל" ביסס את מעמדה כאחת מלהקות הרוק המובילות. ללולאי גם קריירה עצמאית ואלבום הבכורה שלו כאמן סולו, "סובב", נוצר ב-2007. לולאי כותב פסקולים לסדרות וסרטים.

אורית חסון ולדר, היא אמנית בינתחומית. יוצרת בציור, וידאו ואנימציה, הציגה במוזיאונים וגלריות, מרצה במדרשה לאמנות בית ברל ובסמינר הקיבוצים. יועצת אמנותית לגלריית הלובי, ניהלה את הסדנא לאמנות ברמת אליהו ושימשה כאוצרת במקום. כותבת על אמנות.

קרדיט צילום ליאור ולדר
הופעה בשוק תלפיות. אולי לולאי (רוקפור) ואורית חסון ולדר
צילום ליאור ולדר