באוהאוס חברתי – הקליפ הרשמי

באוהאוס חברתי – הקליפ הרשמי

השיר "באוהאוס חברתי" נכתב על ידי אורית חסון ולדר והולחן על ידי סולן להקת רוקפור, אלי לולאי, והוצג במופע הנעילה של אירוע באוהאוס חברתי

השיר נשען על ההיסטוריה והביוגרפיה של האמנית ילידת חיפה, והוא נע בזמן ובמרחב בין השכונות הגבוהות: הכרמל ובין הוואדי והדר בהן התגוררו תושבים ערבים ומהגרים מארצות ערב. הוידיאו נוצר בז'אנר של קליפ מוסיקלי השייכות של האמנית היהודייה/ערביה נעה בין הזהויות והמראות, בקליפ הזמר עולה ויורד חג עם סלים ומוביל איתו כלב בעל שלוש רגליים שבאמצעותו הצופים מכירים את העיר והמבנים.

זוהי הגירסא החברתית הייחודית שלה לבאוהאוס – עם הסבא ממוצא ספרדי יליד חברון בחליפה בשוק תלפיות, כספי השילומים מגרמניה בכרמל בו התגוררה עם מוזיקת רוק עכשווית טבולה בקריאות מואזין הבאוהאוס החיפאי שהתמקד באזור הדר, הסיורים,השיחות הצילום שהוצג ,כל אלו נשענו בחלקם על ארכיונים של צילום והציפו שאלות לגבי הגרסא החיפאית לבאוהאוס, בו בתים ובניינים נבנו עבור אישים ערבים בחיפה והושפעו מסגנון הבנייה הערבי.

עצם האירוע הזמין והפגיש במרחב הרב תרבותי של חיפה אמנים, חוקרים אדריכלים,אקטיביסטים קהל וקהילה במורכבות התרבותית והחלוקות נוכחים ספרי שירה משומשים של משוררים עבריים כמו אלתרמן וזך, לצד השפה הערבית ששמעה בבית סבה וסבתה ובוואדי ניסנאס או ואדי סאליב.

הקונפליקטים הזהותיים נוכחים בשיר או כפי שנוסח בקטלוג באוהאוס חברתי: "התפיסה היא כי טמון כוח מעורר במקום. המרחב מכיל עקבות התנסות אנושית בצד השתנות: כוח חיים, הכלה של זיכרון, הצפה של קונפליקט ופורום להידברות".

בימוי וידיאו ומילים לשיר "באוהאוס חברתי": אורית חסון ולדר
לחן ועיבוד השיר למופע: אלי לולאי
צילום ועריכה: עדי טולדנו
ליווי מוסיקלי במופע: רועי צעדי
הסרט הופק במסגרת אירועי באוהאוס חברתי, חוויה אורבנית לציון 100 לבאוהאוס, חיפה, 2019
מנהלת אמנותית: ד״ר גליה בר אור
עוזרת אוצרת: צאלה קוטלר הדרי
עיריית חיפה
הפקה: בית הגפן
* תודה מיוחדת למוצ'י הכלב של מאי ועדי