פרפורמנס סאונד ופיסול: שימור עצמי בעידן טכנולוגי
הסאונד תמיד בפנים. צילום: האדי חליל

פרפורמנס סאונד ופיסול: שימור עצמי בעידן טכנולוגי

  • / /
  • קולנוע אורה, הרצל 41

שימור עצמי בעידן טכנולוגי הוא פעולת פיסול וסאונד שיצר האמן האדי חליל ומשתתפים בו רבקה תלחמי ומאזן חמדאן, מיק הופמן ותשה פז.

התצוגה הפרפורמטיבית של האדי חליל מוצבת במה שנותר מהחלל המרשים של קולנוע אורה שנחנך ב-1935 בלב "חיפה האדומה", מול בית הפועלים. במרכז המופע מככבים אופנים פיסוליים המניעים תנועה צנטריפוגלית של מכלול אלמנטים – כך מועברת האנרגיה באמצעות קפיצי הפלדה מחלק לחלק. הסאונד מופק מחלקים המחוברים דרך פיקאפ למגברים, וחלקם מונעים מפיד-בק פנימי של הסאונד הכלוא בתוך המערכת האלקטרונית / אלקטרומגנטית.

"התחרות בין קצב / מהירות הסאונד להפקתו  יוצרת אנרגיה פנימית אין-סופית במעגליות שחוזרת על עצמה. הסאונד תמיד בפנים. המהירות שבה הסאונד נע, גוברת על קצב הפקתו, ומשמרת אותו לעד. אולי זו הסיבה לכך שכל תרבות בעידן טכנולוגי משמרת עצמה יותר משידעה אי-פעם ההיסטוריה האנושית", כותב האמן.

את ההעיסוק בנויז והעבודה על הפסלים החל חליל במסגרת לימודיו באוניברסיטת חיפה אצל אמן אורי קצנשטיין ז"ל.