בניין העירייה: השקת האירוע ופתיחת התערוכה "הכרמל" של סטפני קלוס

בניין העירייה: השקת האירוע ופתיחת התערוכה "הכרמל" של סטפני קלוס

  • חסן שוקרי 14

השקת האירוע בבניין העירייה בנוכחות ראש העיר עינת קליש רותם.
במקום תוצג תערוכת הצילומים של הצלמת סטפני קלוס.

על התערוכה:

הכרמל
הסגנון הבינלאומי בחיפה
צילום סטפני קלוס

الكرمل

النمط العالمي في حيفا

تصوير ستيفاني كلوس

מעטים יודעים כי בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 הוקם על מדרונותיו של הר הכרמל בחיפה, מגוון מרשים של בניינים בסגנון הבינלאומי. במרוצת השנים, התמקדה תשומת הלב בעיקר ב"באוהאוס" של תל אביב. אבל מעמדה הייחודי של חיפה בתקופת המנדט הבריטי כמרכז מינהלי חשוב, והנוף הפנורמי המרהיב הנשקף ממנה לים התיכון , משכו לעיר אדריכלים רבים, רובם עולים מאירופה. נופיה הקסומים ואקלימה המיוחד של חיפה הפכו אותה לכר פורה ליישום הרעיונות האוונגרדיים והאוטופיות החברתיות, שהביאו עמם אדריכלים אלה מאירופה.

כיום, הבתים המודרניסטיים של חיפה נמצאים במצב דומה לזה של הבניינים המודרניסטיים של תל אביב בשנות התשעים של המאה ה-20, כשרבים מהם הורחבו או שונו בחוסר רגישות.

תצלומיה המרהיבים של סטפני קלוס, במבטם הייחודי הרגיש למאפייני הסגנון והצורה, משקפים את המורשת האדריכלית החשובה של חיפה. הם מציגים מבנים שחשוב לשמר אותם כדי להצילם משינויים בלתי רצויים ומהתפוררות. אוסף התצלומים איננו מתיימר להיות תיעוד שלם, אלא להציג את שפתם הפיסולית של הבניינים, שמגלמת את הלך הרוח האופטימי של התקופה, הקורא תיגר על סימני הזמן.

ד"ר אינס זונדר

 

סטפני קלוס נולדה בקארלרואה. היא חיה ועובדת כאמנית חזותית בברלין. למדה אדריכלות ב- Berlin Technische Universitat  , ואומנות המדיה ב- Hochschule für Gestaltung Karlsruhe under Marie-Jo Lafontaine and Günther Förg . כמו כן למדה צילום ומדיה תחת טומס סטרוך וקנדידה הופר. צילומיה של סטפני קלוס דנים בתופעות סוציולוגיות, פוליטיות ומרחביות. היא הציגה במספר רב של תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. בנוסף לעבודתה האומנותית סטפני מלמדת מחוץ למסגרת הלימודים ב-  (Universität der Künste Berlin (UDK האוניברסיטה לאומנויות בברלין. אצרה מופעים כגון "Erotica": ו- “Pissing in a River. Again“ (Kunstraum Kreuzberg). כותבת טקסטים לכתבי עת שונים. תודה מיוחדת לחברת השתתפות בנכסים שהעמידה לרשותנו את חלל התצוגה. תודה לבית הגפן על העמדת הקוליסות.

 

Carmel

International Style in Haifa, 2014

Stephanie Kloss photography

It is largely unknown today that a remarkable variety of buildings

in the modernist International Style were constructed in

the 1930s and 40s on the slopes of Mount Carmel in Haifa.

Attention is too heavily focused on Israel’s ‘Bauhaus city’ of

Tel Aviv. But the once highly praised situation of Haifa, with

its unique panorama view of the Mediterranean, attracted the

attention of architects, most of whom had emigrated from

Europe.

The city’s scenic charms and special climate became

the projection surface of the avant-garde ideas and social

utopias they brought with them.

Haifa’s modernist building stock is now in a similar state to that

of Tel Aviv in the 1990s, most of it having been insensitively

extended and altered.

With an unusual eye for stylistic detail and characteristics,

Stephanie Kloss’s highly aesthetic photographs from 2014 show Haifa’s

valuable architectural heritage, which is threatened by alteration

and decay and should be preserved. The photographs

do not claim to be a complete survey and documentation, but

show the buildings in their sculptural language, which embodies

the optimistic mood of the era and defies the signs

of the times.

Dr. Ines Sonder

Stephanie Kloss, born in Karlsruhe, lives and works as a visual artist in Berlin. She studied architecture at the Berlin Technische Universität (diploma), and media art at Hochschule für Gestaltung Karlsruhe under Marie-Jo Lafontaine and Günther Förg, as well as photography and media art under Thomas Struth and Candida Höfer. Stephanie Kloss’s photographic works deal with sociological, political, and spatial phenomena. She is represented in numerous solo and group exhibitions. Next to her artistic work, she teaches extracurricular studies at Universität der Künste Berlin (UDK), curates shows such as “Erotica” or “Pissing in a River. Again!” (Kunstraum Kreuzberg), and writes texts for various art magazines.

A special thanks to "Hishtatfot  Benichasim" company for giving the space upright.

Thanks to Bet Hagefen for borrowing coulisses